צור קשר

בדיקת הדם בהריון שהצילה אותנו

/, מן העיתונות/בדיקת הדם בהריון שהצילה אותנו
התקשרו לוריפיי

בדיקת הדם בהריון שהצילה אותנו

הם היו זוג צעיר ומאוהב שבדיוק החליט להעלות את הקשר לשלב הבא ולהקים משפחה. תוכניות לחוד ומציאות לחוד ובמקרה הזה המציאות הייתה מהירה ומפתיעה ועדי נכנסה להריון בקלות. עדי אשור, בת 34 מתל אביב, אמא לעומרי בת 4 חודשים, מספרת על ההיריון הראשון אותו נאלצה להפיל בשבוע ה-20 לאחר שבדיקת דם לזיהוי תסמונות שכיחות גילתה כי העובר לא ישרוד את שנת חייו הראשונה.

בטור אישי וכנה שפורסם באתר YNET היא מגוללת סיפור שהתחיל בשמחה גדולה, תמימות התרגשות ואופטימיות – עד הרגע בו השמיים נפלו. נשים רבות חוששות מבדיקת מי השפיר – עדי שכל מה שידעה דאז על הריון היה שלא אוכלים סושי ולא שותים אלכוהול, התייעצה עם חברות שהמליצו לה על בדיקה לזיהוי תסמונות שכיחות באמצעות בדיקת דם שנקראת וריפיי, בדיקה מסוג NIPT שבודקת את הסיכון לתסמונת דאון ולתסמונות נוספות החל מהשבוע העשירי להריון.

היא הייתה במילואים כשקיבלה את תוצאות הבדיקות הגנטיות שהצביעו על נשאות לגן מסוים למחלת ניוון שרירים ועדיין שמרה על אופטימיות. כמה ימים אחרי הגיע טלפון נוסף מוריפיי שם הסבירו לה שגם תוצאות בדיקת הדם אינן טובות ומצביעות על חשד לטריזומיה 13 בעובר- הפעם בני הזוג כבר זירזו את סקירת המערכות אצל המומחה אבל ממש לא הפנימו שהם הולכים לסקירה שאולי תכריע את קיומו של ההיריון הראשון שלהם.

התחנה הבאה הייתה בדיקת מי שפיר ולמרות תמרורי האזהרה שהיו בדרך האופטימיות עדיין ליוותה אותם.  "אחרי 10 ימים, יום חמישי, באמצע ארוחת צהריים עם חברים בעבודה, הטלפון מצלצל מקידומת 09. מציג את עצמו הרופא שעשה לי את בדיקת מי השפיר ומספר לי שיצאה תוצאה לא טובה", משתפת עדי בטורה המרגש. "הוא השתמש בביטוי 'מוזאיקה של כרומוזום 13'". למחרת היא הגיעה ליועץ גנטי שהמליץ על הפלה באופן חד משמעי.

כשרועי, בן זוגה, עוד במטוס בדרך לארץ היא עברה הליך של גרידה בהרדמה מלאה ורק אחרי שהשניים נפגשו היא הרשתה לעצמה לבכות על כל מה שקרה ולא קרה. היום, היא חובקת בזרועותיה את עומרי המדהימה וקוראת לנשים ללכת להיבדק: "הפתיע אותי עד כמה החוויה שעברנו קרתה ללא מעט אנשים. מסתבר שזה קרה גם לחברים טובים, ולמכרים האלה והאלה ויש סיפורים רבים שמזכירים את הסיפור שלנו. אם אני יכולה להעביר מסר הוא בהחלט יהיה: לכו והיבדקו".

לקבלת מידע נוסף על בדיקת וריפיי  מלאו את הטופס, ונציג מקצועי שלנו יחזור אליכם.

2020-11-17T10:55:24+02:00
נגישות