צור קשר

בלי להידקר: בדיקת הדם שתשנה לך את ההריון

//בלי להידקר: בדיקת הדם שתשנה לך את ההריון
התקשרו לוריפיי

בלי להידקר: בדיקת הדם שתשנה לך את ההריון

"בשעה טובה, ואחרי שכולם מסביבי התעניינו במועד הבאת התוספת החדשה למשפחה נכנסתי להריון", מספרת ליהי ביוס, שרצה הגורל (והשעון הביולוגי) וההריון השני שלה הגיע מיד אחרי שחגגה 35 חורפים. בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר וואלה משתפות ליהי ושירה כספי בתהליך שהוביל אותן לבחור בבדיקת דם מתקדמת לאיתור תסמונות גנטיות ועל התחושות המלוות נשים רבות בשלבי ההריון ההתחלתיים. "הגעתי מעולם המדע – אני מבינה מהן ההשלכות של הגיל ושככל שאנו מתבגרות התהליך הופך מורכב יותר. לכן, אני גם מודעת לחשיבות של בדיקת דיקור מי השפיר המומלצת בישראל החל מגיל זה", מוסיפה ביוס.

"בחנתי את ההשלכות והסיכונים ואחרי שכל הבדיקות והסקירות שעשיתי היו מצוינות ואחרי שהתייעצתי עם הרופאה המלווה שלי – בחרתי לא לעשות את בדיקת מי השפיר. הריון הוא דבר יקר – אף אחת לא רוצה לעבור תהליך של אובדן הריון על בדיקה שלא הייתה חייבת להיעשות. ביררתי על הבדיקות הקיימות וידעתי שאני הולכת על בדיקה שתיתן לי את מקסימום המידע שאוכל לקבל, בצורה לא פולשנית. בחרתי לעשות את בדיקת VERIFI PLUS, בדיקת דם לאיתור תסמונת דאון ומספר תסמונות נוספות – וזה באמת שווה כל סכום שבעולם. ביוס הגיעה למרפאה ובתום שבע דקות כבר הייתה אחריה. "תוך ימים אחדים היו לי כבר תוצאות ביד ולרגע לא הרגשתי מפוחדת או כאובה. היום אני חובקת בן מהמם וג'ינג'י, אח לבני הבכור המדהים, שחיכה מאוד לבואו", היא מספרת.

גם שירה כספי, שהייתה אמא לשני בנים מהממים נשקה לגיל 35, ועל אף שבהריונות הקודמים לא העלתה על דעתה את אופציית בדיקת מי השפיר, בהריונה השלישי התלבטה. "מאז ומתמיד לא חיבבתי את הרעיון של מחט שמגיעה לאזור הרחם והחשש מהפלה היה קיים, למרות שאני יודעת שמדובר בבדיקה יחסית בטוחה שנעשית ברחבי העולם. ועדיין, בגלל הגיל ועל אף שהבדיקות שעברתי היו תקינות, משהו בי חיפש עוד מנה של שקט נפשי שילווה את ההיריון ואחת מחברותי סיפרה לי על בדיקת NIPS שעברה".

לאחר שביצעה בדיקה דרך חברה מסוימת אך קיבלה תשובות שדגימות הדם לא תקינות ולא התקבלה תוצאה היא נכנסה לחרדות גדולות שאולי קיימת בעיה וחיפשה כל דרך להרגיע את עצמה. "בחנתי בדיקות NIPS נוספות ולאחר שחברה אחרת המליצה לי על בדיקת Verifi, בחרתי בה. לשמחתי קיבלתי את התוצאות בתוך שבוע בלבד – התוצאה שללה את התסמונות שנבדקו וגם בישרה לנו שעוד נסיך מצטרף למשפחה. השקט הנפשי והידיעה שאני יוצאת לדרך בטוחה שוות בעיני את הכל".

לקבלת מידע נוסף על הבדיקות מלאו את הטופס, ונציג מקצועי שלנו יחזור אליכם.

2020-11-17T10:55:24+02:00
נגישות