צור קשר

עושים סדר בבדיקות ההיריון – NIPT

//עושים סדר בבדיקות ההיריון – NIPT
התקשרו לוריפיי

עושים סדר בבדיקות ההיריון – NIPT

תחום בדיקות ההיריון התקדם עד מאוד בשנים האחרונות, לאור התפתחויות במדע וברפואה. לצד הבדיקות הוותיקות אשר מוכרות גם לדור הקודם, הצטרפו בדיקות מה"דור החדש" עם שיטות אבחון מדויקות יותר, שמחדדות את האבחון הטרום לידתי. עם זאת, חלק מהזוגות עשויים למצוא עצמם מבולבלים מההיצע הרחב של בדיקות ההיריון.

ד"ר רחל מייקלסון-כהן, מנהלת השירות הטרום לידתי במכון לגנטיקה רפואית שבמרכז הרפואי שערי צדק, עושה סדר ומסייעת לזוגות בהריון להבין מה מומלץ היום בתחום הבדיקות בהריון. בכתבה שהתפרסמה באתר וואלה, ד"ר מייקלסון-כהן מפרטת אודות הבדיקות החשובות במהלך ההיריון וכל מה שחשוב לדעת על בדיקות הסקר וכן על בדיקות אבחנתיות פולשניות ביניהן בדיקת דיקור מי השפיר ובדיקת סיסי שיליה. בנוסף, ד"ר מייקלסון-כהן מרחיבה את היריעה אודות הדור החדש של הבדיקות – בדיקות דנ"א שאינן פולשניות המתבצעות בטכנולוגיית ה- NIPT המשתמשת בעובדה שניתן לאתר ולבחון את הדנ"א העוברי בזרם הדם של האם.

בדיקות מעין אלו ובראשן וריפיי, הבדיקה המבוצעת ביותר בישראל, יכולות לחסוך את דיקור מי השפיר וכל זאת באמצעות בדיקת דם פשוטה. כתב העת המדעי הנחשב הניו אינגלנד ז'ורנל אוף מדיסין (NEJM) פרסם מחקר שמצא שבדיקת ה- NIPT וריפיי מפחיתה ב-89 אחוזים את השימוש בבדיקת מי שפיר, במידה שהיא מבוצעת כבדיקת סקר ראשונית.

בימים אלו בדיקת וריפיי מתבצעת לראשונה בישראל, במעבדת GGA בקצרין המאושרת ע"י משרד הבריאות. כל תהליך הבדיקה מתבצע באופן עצמאי אוטומטי וללא מגע יד אדם, דבר המקנה לבדיקה יכולת דיוק מהטובות ביותר בתחום ה-NIPT, עם שיעורי כשל טכני נמוכים ביותר ומאפשרת קבלת תשובות בתוך כשבוע.

לקריאת הכתבה המלאה: https://healthy.walla.co.il/item/3141079

לקבלת מידע נוסף על הבדיקות  שלנו מלאו את הטופס, ונציג מקצועי שלנו יחזור אליכם.

2020-11-17T10:55:24+02:00
נגישות