צור קשר

לזהות תסמונות גנטיות בעובר ללא חששות מבדיקת מי שפיר

//לזהות תסמונות גנטיות בעובר ללא חששות מבדיקת מי שפיר
התקשרו לוריפיי

לזהות תסמונות גנטיות בעובר ללא חששות מבדיקת מי שפיר

הריון הוא אחת החוויות המרגשות בחיים. לצד הציפייה וההתרגשות זהו תהליך שעשוי להביא עמו גם בלבול ואי וודאות. המסע המרגש להבאת ילד לעולם מעלה לא פעם שאלות ותהיות בדבר הבדיקות הנחוצות בזמן ההיריון. כיום, ההתקדמות במדע ובטכנולוגיה מאפשרים לעקוב אחר ההריון בצורה מיטבית ולהקטין את האפשרות הלא רצויה להולדת ילד בעל מומים. פרופ' עידו שולט, מנהל יחידת אם ועובר בבית החולים רמב"ם בחיפה מרחיב בכתבה שהתפרסמה באתר וואלה עושה סדר בבדיקות השונות בהריון.

בדיקת מי שפיר מהווה את אחת התחנות המאתגרות להריונית, הן מחשש מהדקירה בבטנה והן מהסכנה לפגיעה בהריון עצמו. ולא רק זאת, את הבדיקה ניתן לעבור החל משבוע 16 עד שבוע 22. בשלב זה, האישה נמצאת כבר בסיום השליש הראשון ובתחילתו של השליש השני. ההריון כבר גלוי לכולם, וכבר קיים קשר רגשי עם העובר וציפייה בקרב המשפחה והחברים הקרובים. בשלב זה, במידה ומגלים ממצא שיוביל להפלה, יהיה זה תהליך לא פשוט הכרוך לרב בלידה שקטה.

אחד מהפיתוחים המשמעותיים שיכולים לחסוך את הצורך בבדיקת מי שפיר היא בדיקת וריפיי. מדובר בבדיקת סקר שמטרתה לזהות הפרעות כרומוזומליות בעובר. שמה של הטכנולוגייה הייחודית של הבדיקה -NIPT – הוא ראשי תיבות של Non Invasive Prenatal Test, כלומר "בדיקה טרום לידתית לא פולשנית". הבדיקה בודקת תסמונת דאון ותסמונות נוספות והיא מתבלטת במיוחד ברמת הדיוק הגבוהה שלה. הבדיקה מזהה בוודאות של מעל ל-99 אחוזים תסמונת דאון ובאחוז דיוק גבוה מאוד מספר תסמונות כרומוזומליות בעובר. את הבדיקה ניתן לעבור כבר בשלב מוקדם של ההיריון, החל מהשבוע ה-10.

בימים אלו בדיקת וריפיי מתבצעת לראשונה בישראל, במעבדת GGA בקצרין המאושרת ע"י משרד הבריאות. כל תהליך הבדיקה מתבצע באופן עצמאי אוטומטי וללא מגע יד אדם, דבר המקנה לבדיקה יכולת דיוק מהטובות ביותר בתחום ה-NIPT, עם שיעורי כשל טכני נמוכים ביותר ומאפשרת קבלת תשובות בתוך כשבוע.

לקריאת הכתבה המלאה: https://healthy.walla.co.il/item/3134667

לקבלת מידע נוסף על בדיקת וריפיי  מלאו את הטופס, ונציג מקצועי שלנו יחזור אליכם.

2020-11-17T10:55:25+02:00
נגישות