צור קשר

בדיקת דם במקום מי שפיר – מיתוס או אמת?

//בדיקת דם במקום מי שפיר – מיתוס או אמת?
התקשרו לוריפיי

בדיקת דם במקום מי שפיר – מיתוס או אמת?

הטכנולוגיה משתפרת ואיתה גם הרפואה. כיום כבר אפשר לגלות תסמונת דאון החל משבוע 10 באמצעות בדיקת דם פשוטה. אך האם באמת כיום ניתן לבצע בדיקת דם במקום מי שפיר? באתר תינוק ישראלי קיבצו את כל התשובות בנושא.

בדיקת NIPT – Non Invasive Prenatal Test – היא בדיקת דם לא פולשנית, בדיקת סקר בה ניתנת הערכה סטטיסטית לגבי הסיכוי לתסמונת דאון בעובר. הבדיקה מתבססת על מדידת כמות ואורך מקטעי DNA בדם האם, שמקורם בעובר, ומשתחררים לזרם הדם בתהליך צמיחה והרס התאים בגוף. אפשר לבצע את הבדיקה החל מהשבוע ה-10 להריון. בדיקת וריפיי היא הבדיקה המובילה בישראל והיא בעלת אמינות גבוהה – 99% לזהות תסמונת דאון ותסמונות נוספות.

השוואה: בדיקת NIPT – בדיקת דם לעומת בדיקת מי שפיר

בדיקת הדם אינה פולשנית ולכן אינה מסכנת את האם או העובר כלל, אך בדיקת NIPT לא מחליפה את בדיקת מי השפיר.

כאשר מתקבלת תוצאה לא תקינה בבדיקת NIPT יש צורך לבצע בדיקת מי שפיר לאבחון סופי וקבלת החלטות על המשך הטיפול בהריון.

עם זאת, במידה ומתקבלת תוצאה תקינה בבדיקת NIPT  וכאשר אין ממצאים חריגים בבדיקות אחרות בהריון, מרבית הנשים מסתפקות בכך ובוחרות להימנע מבדיקת מי השפיר.

לצד החשיבות והדיוק של בדיקת מי השפיר המבוצעת רק בשלבים מתקדמים יותר בהריון, האפשרות לעבור את ההיריון עם הרבה שקט נפשי, ולקבל מידע חשוב אודות בריאות העובר כבר בשלבים מוקדמים של ההיריון ועל-ידי בדיקת דם פשוטה יכולה לפוגג הרבה חששות.

בימים אלו בדיקת וריפיי מתבצעת לראשונה בישראל, במעבדת GGA בקצרין המאושרת ע"י משרד הבריאות. כל תהליך הבדיקה מתבצע באופן עצמאי אוטומטי וללא מגע יד אדם, דבר המקנה לבדיקה יכולת דיוק מהטובות ביותר בתחום ה-NIPT, עם שיעורי כשל טכני נמוכים ביותר ומאפשרת קבלת תשובות בתוך כשבוע.

לקריאת הכתבה המלאה: https://www.israelibaby.co.il/nipt-test

לקבלת מידע נוסף על בדיקת וריפיי  מלאו את הטופס, ונציג מקצועי שלנו יחזור אליכם.

2020-11-17T10:55:24+02:00
נגישות